Van den Berg Transport overweegt Scania - Truckstar

2021-12-13 23:21:12 By : Ms. Jean Lou

Home » Nieuws » Van den Berg Transport maakt weloverwogen keuze voor Scania

Van den Berg Transport uit Reek heeft vorige week haar eerste Scania in gebruik genomen. Het is een allround luchtgeveerde R450 met een hoog dak en een hydraulische pomp voor het heffen van de kipperoplegger. Eigenaar Petro van den Berg dacht aan Scania vanwege het brandstofverbruik en het uiterlijk van het voertuig.

“Met nu vijf vrachtwagens zijn we in 20 jaar tijd gegroeid van de typische universele lokale held tot een transportbedrijf dat zich steeds meer specialiseert in een aantal richtingen”, zegt Petro. “Onze core business is in toenemende mate het verzorgen van inkomende en uitgaande logistiek voor spooronderhoud. Dit doen wij in opdracht van de aannemers. Wij vervoeren onder andere dwarsliggers, rails, zand, porfier en ballast. Die laatste hebben we zelf op voorraad. Vaak komt er ook nog wat straatwerk en hekwerk bij kijken en dat kunnen we meteen meenemen. Dat maakt ons een breed inzetbare partner.”

Van den Berg zet hiervoor graag zijn twee vrachtwagens met een cabinekraan in. “Maar de situatie is anders voor ons werk in de bomen en het schroot. Die bomen zijn pootaardappelen die we rijden tussen november en april. Wij rijden het hele jaar door met de schroot. Meestal van recyclingbedrijven door het hele land tot Tata in IJmuiden.”

“Als je een algemene noemer wilt hebben op wat we doen, werken we meestal landelijk. En als het om het spoor gaat, vaak in het weekend en 's nachts.” Dat geldt niet voor de nieuwe Scania, want die komt voor de drieassige kiepschrootoplegger. “Hij rijdt vooral overdag. Dat we voor dat werk hebben gekozen voor een R-cabine met hoog dak, komt puur omdat onze chauffeur drie dagen per week regelmatig van huis is. Dan is een beetje ruimte fijn. Evenals de standairco die we bestelden. En ook de uitstraling vonden we goed passen bij ons bedrijf.”

"We zijn ooit begonnen met het bestellen van al onze nieuwe voertuigen in zilvergrijs", legt Petro uit. “Omdat mijn oudste zoon ook in het bedrijf werkt, hebben we wat rode accenten aangebracht. Vooral in de vorm van onze naam. Ik vind het resultaat chic, netjes ingetogen en het geheel straalt kwaliteit uit. En daar draagt ​​Scania als merk zeker aan bij.”

Maar wat Van den Berg vooral triggerde om voor het eerst een Scania te kopen, is het verbruik. “We hebben hier eerst een week een demo gereden om te kijken wat zo’n 450 pk SCR-only motor in de praktijk doet. Nou, de chauffeur vond hem meteen leuk. Wat me echt verbaasde was hoeveel minder diesel de Scania verbruikte in vergelijking met mijn andere voertuigen. En het contact met de dealer was ook heel hartelijk. Dan wordt het al snel een optelsom: goede verbruikscijfers, een prettige dealer en een tevreden chauffeur.”

De allround luchtgeveerde auto heeft een vooras van 9 ton. “Normaal hebben we geen luchtvering nodig, maar het comfort is erg goed. Met deze auto gaan we zo'n 125.000 kilometer per jaar rijden. Dus we denken dat we hem ongeveer vijf jaar zullen houden."

Toch is de kans groot dat er veel eerder weer een Scania op de werf komt. “Mijn tweede zoon volgt de opleiding transport en logistiek management, maar geeft al jaren aan ook te willen komen rijden. Dan zal er wat moeten gebeuren want al mijn auto's rijden al en ik vind ook dat hij zeker een aantal jaren achter het stuur moet zitten als hij het vak echt wil leren. Maar misschien komt hij op een dag binnen, dan kan dat van pas komen.”

Van den Berg is dan ook volop bezig met de ontwikkeling van het bedrijf; Na jarenlang thuiswerken is er onlangs een stuk grond aangekocht in Zeeland. De grond is bestemd om een ​​nieuw te bouwen schuur te bouwen, die als opslag zal worden gebruikt en om eventuele kleine reparaties uit te kunnen voeren. Daarnaast is er ook ruimte voor de ballast van de baan. "We zullen zien hoe het zich ontwikkelt, maar voorlopig staat de corridor er goed voor", zegt Petro.

Bewaar mijn naam, e-mailadres en website in deze browser voor de volgende keer dat ik een reactie plaats.

Stam tovert 200ste Volvo om tot bijzondere '25-jarig jubileumtruck'

Sector besteedt veel aandacht aan Truck Driver Day

De Kuiper Infrabouw kiest voor multifunctionele klipperwagen

Dag van de vrachtwagenchauffeur: 9 december 2021

Als hét chauffeursblad van Nederland zijn wij trots op alle vrachtwagenchauffeurs! Zonder jou staat ons land stil. Vandaag willen we nog een keer zeggen: BEDANKT! #DVC2021 Het wordt de hoogste...

Het is nieuws dat we helaas niet meer verrast zijn. Door de nieuwe coronamaatregelen heeft de organisatie van het Mega Trucks Festival moeten besluiten de editie 2021 te annuleren.

Green Speed ​​transport uit Naaldwijk verzorgt met vijf vrachtwagens een ophaalservice voor potplanten tussen de kwekers en de veiling. Sinds minder dan een jaar ontzorgt het bedrijf ook een groot aantal...

Apollo Verhuizingen uit Amsterdam heeft dit jaar haar wagenpark verduurzaamd door te kiezen voor een 100% elektrische Renault Trucks D ZE 16 tons vrachtwagen. Op basis van eerdere ervaringen met de...

Expeditie Thom Mulder en Zn. Sinds de oprichting in 1913 is het uitgegroeid tot een internationaal transportbedrijf en expediteur met een eigen magazijn in Oosterwolde. Onlangs nam eigenaar Johan Mulder twee...

Bestel de nieuwste Truckstar Word abonnee

In 1980 kwam het eerste nummer van Truckstar magazine van de pers. Sindsdien is Truckstar hét magazine voor de transportwereld.

Vragen of opmerkingen? Voel je vrij om contact met ons op te nemen. U kunt ons telefonisch bereiken op +31 (0)20 210 54 10, of via het e-mailadres redactie@truckstar.nl.

» 19 maart 2022 - Modelshow Europa 2022

» 20 maart 2022 - DAF verzamelaarsbeurs 2022

» 2 april 2022 - Hanno's Truckshow 2022

» 8 april 2022 - Boeruh Rock 2022

» 10 april 2022 - De Peeltruckers Chauffeursdag 2022

» Mooiste vrachtwagen van Nederland

» Truckstar Festival – Engelse informatie

» Truckstar Festival vindt plaats op & juli